MONOSPAR
În 1929, Monospar Company Ltd a fost înființată pentru a oferi noi tehnici de proiectare aripilor și consolei, bazate pe activitatea inginerului elvetian Helmut J. Stieger, care a condus compania.
Despre Monospar –Wikipedia
Rol: Cabină monoplan
Fabricant: General Aircraft Ltd
Primul zbor: 1932
Număr de aeronave construite: 45
Variante: Monospar ST-25
General Aircraft Monospar a fost un avion de croazieră Britanic, al anilor 1930 construit de General Aircraft Ltd (GAL).
MONOSPAR
În 1929, Monospar Company Ltd a fost înființată pentru a oferi noi tehnici de proiectare aripilor și consolei, bazate pe activitatea inginerului elvetian Helmut J. Stieger, care a condus compania.
Proiectare și dezvoltare
[tp not_in=”en”]În 1929, Monospar Company Ltd a fost înființată pentru a oferi noi tehnici de proiectare aripilor și consolei, bazate pe activitatea inginerului elvetian Helmut J. Stieger, care a condus compania. Compania Monospar a conceput un motor twin-low-aripa aeronava fiind desemnată Monospar ST-3, care a fost construită de Gloster Aircraft Company și a zburat în 1931, în Brockworth, Gloucestershire. După testarea cu succes a Monospar ST-3, o noua companie General Aircraft Ltd a fost înființată pentru a produce aeronavele care utilizează noile modele de aripi Monospar.[/tp]
[tp lang=”en” only=”y”]In 1929, the Monospar Company Ltd was formed to offer new techniques of designing cantilever wings, based on the work of Swiss engineer Helmut J. Stieger, who headed the company. The Monospar Company designed a twin-engined low-wing aircraft designated the Monospar ST-3, that was built and flown in 1931 by the Gloster Aircraft Company at Brockworth, Gloucestershire. After successful testing of the Monospar ST-3, a new company General Aircraft Ltd was formed to produce aircraft that used the new Monospar wing designs.[/tp]
[tp not_in=”en”]Prima producție a fost Monospar ST-4, un motor twin-low-aripă, monoplan, cu o treaptă de viteză fixe de aterizare tailwheel și aripi pliante pentru depozitarea pe sol. [2] Două motoare radiale Pobjoy R, primul avion (G-ABUZ ) zburat prima oară în mai 1932, și a fost urmat de o producție de cinci aeronave. Monospar ST-4 Mk.II, o variantă îmbunătățită cu diferențe minore, urmat de un ciclu de producție de 30. În 1933, a apărut Monospar ST-6, un avion similar cu ST-4 cu trenul de aterizare retractabil manual și o încăpere pentru un pasager în plus. Monospar ST-6 a fost doar al doilea avion britanic pentru acoperirea cu un tren de aterizare retractabil (în primul rând, Curier de Viteza Aerian, a fost transportat cu avionul cu câteva săptămâni mai devreme). Un alt Monospar ST-6 a fost construit, și două ST-4 Mk.II au fost convertite. GAL a produs atunci o versiune dezvoltata, Monospar ST-10, extern, dar alimentat de două motoare Pobjoy Niagara, un sistem eficient de combustibil, și rafinări aerodinamice.[/tp]
[tp lang=”en” only=”y”]The first production design was the Monospar ST-4, a twin-engined low-wing monoplane with a fixed tailwheel landing gear and folding wings for ground storage. Powered by two Pobjoy R radial engines, the first aircraft (G-ABUZ) first flew in May 1932, and was followed by five production aircraft. The Monospar ST-4 Mk.II, an improved variant with minor differences, followed with a production run of 30. In 1933, the Monospar ST-6 appeared, a similar aircraft to the ST-4 with manually retractable landing gear and room for an extra passenger. The Monospar ST-6 was only the second British aircraft to fly with a retractable landing gear (the first, the Airspeed Courier, was flown a few weeks earlier). Another Monospar ST-6 was built, and two ST-4 Mk.IIs were converted. GAL then produced a developed version, the Monospar ST-10, externally the same but powered by two Pobjoy Niagara engines, an improved fuel system, and aerodynamic refinements.[/tp]
[tp not_in=”en”]Fabrica Croydon s-a închis în 1934, și o fabrică mai mare a fost deschisă în 1935 în London Air Park, Hanworth.[/tp]
[tp lang=”en” only=”y”]The Croydon factory closed down in 1934, and a larger factory was opened in 1935 at London Air Park, Hanworth.[/tp]
Istore operațională
[tp not_in=”en”]Monospar ST-10 prototip (G-ACTE) a câștigat Cupa Cursei Aeriene a Regelui în 1934, la o viteza medie de 134.16 mph. [5] Doar un singur alt ST-10 a fost construit, împreună cu două similare ST-11S de Havilland Gipsy Major, motoare pentru export în Australia [6] Un lot de producție de zece Monospar ST-12 de aeronave, s-a bazat pe ST-11, cu trenul de aterizare fix.[/tp]
[tp lang=”en” only=”y”]The Monospar ST-10 prototype (G-ACTS) won the 1934 King’s Cup Air Race at an average speed of 134.16 mph.[5] Only one other ST-10 was built, along with two similar ST-11s with de Havilland Gipsy Major engines for export to Australia.[6] A production batch of ten Monospar ST-12 aircraft was based on the ST-11 with fixed landing gear.[/tp]
Variante
Monospar ST-3
Monoplan experimental, grindă în consolă , construit doar unul.
Monospar ST-4
Monoplan de croazieră, construite 7
Monospar ST-4 Mk.II
Varianta îmbunătățită a ST-4, 22 construite, două mai târziu transformate în ST-6 standard
Monospar ST-6
Ca ST-4, cu viteze manuale de aterizare retractabile, două construite și două conversii de la ST-4 Mk.IIs.
Monospar ST-10
Varianta îmbunătățită cu două motoare Pobjoy Niagara engines, două construite.
Monospar ST-11
Varianta cu motor de Havilland Gipsy Major, două construite.
Monospar ST-12
Varianta cu viteză fixă de aterizare, cu două motoare Havilland Gipsy Major, construite 10
Monospar ST-18
10 scaune pentru transport, cu două motoare Pratt și Whitney Wasp Junior, unul construit.
Articol principal: General Aircraft Croydon
Monospar seriile de ST-25
Articol principal: Monospar ST-25
Dezvoltarea Monospar ST-10
Supraviețuitori
- Un Monospar ST-12 (înmatriculare VH-UTH) este deținut de Muzeul Air Newark, din Anglia.
MONOSPAR
În 1929, Monospar Company Ltd a fost înființată pentru a oferi noi tehnici de proiectare aripilor și consolei, bazate pe activitatea inginerului elvetian Helmut J. Stieger, care a condus compania.
MONOSPAR
În 1929, Monospar Company Ltd a fost înființată pentru a oferi noi tehnici de proiectare aripilor și consolei, bazate pe activitatea inginerului elvetian Helmut J. Stieger, care a condus compania.
Date de la The Illustrated Encyclopedia of Aircraft
Caracterici Generale
- Capacitate: 4
- Lungime: 26 ft 4 in (8.03 m)
- Anvergură: 40 ft 2 in (12.24 m)
- Lungime: 7 ft 10 in (2.30 m)
- Suprafață aripă: 217 ft2 (20.16 m2)
- Greutate la gol 1,840 lb (835 kg)
- Greutate brută: 2,875 lb (1,304 kg)
- Motopropulsor: 2 × de Havilland Gipsy Major 4 cilindri, motor cu piston inversat in linie inverted, 130 cp (97 kW) fiecare
Performanță
- Viteză maximă: 158 mph (254 km/h)
- Gamă: 410 miles (660 km)
- Plafon de servicii: 21,000 ft (6,400 m)