Klemm KI 20 (40 HP)
Klemm L.25, mai târziu, Klemm Kl 25 a fost un monoplan de succes german de agrement, ușor, sport și de formare dezvoltat în 1928.
Klemm L.25, mai târziu, Klemm Kl 25 a fost un monoplan de succes german de agrement, ușor, sport și de formare dezvoltat în 1928. Mai mult de 600 de aeronave au fost construite, iar licențele de fabricație au fost vândute în Regatul Unit și Statele Unite ale Americii.
Dezvoltare
[tp not_in=”en”]Cu consolă-aripă scăzută, tren de aterizare fix, și două cocpituri deschise, aeronava a fost dezvoltată de Fundatia Hanns Klemm care a folosit designul său anterior, Klemm Kl 20, ca punct de plecare. Ea a zburat prima cu un 20 CP (15 kW) motor Mercedes, treizeci de versiuni diferite ale Kl 25 au fost făcute, iar acestea au fost echipate cu motoare variind de la 32 la 70 kW (43 – 94 CP)..Fuselajul a fost acoperit cu placaj.[/tp]
[tp lang=”en” only=”y”]With low cantilever wing, fixed landing gear, and two open cockpits,the aircraft was developed by Hanns Klemm who used his previous design, the Klemm Kl 20, as a starting point. It first flew on a 20 hp (15 kW) Mercedes engine. About thirty different versions of the Kl 25 were made, and these were equipped with engines ranging from 32 to 70 kW (43 to 94 hp). The fuselage was covered with plywood.[/tp]
[tp not_in=”en”] Greutatea aeronavei era între 620 -720 kg (1,367 pană la 1,587 lb), și a avut o anvergură 10.5 to 13 m (34 to 43 ft) . La off a fost realizat numai la 50 km/h (31 mph) și maximul de viteză era între 150 și 160 km/h (93 to 99 mph).[/tp]
Depending on the model, the aircraft’s weight was 620 to 720 kg (1,367 to 1,587 lb), and it had a 10.5 to 13 m (34 to 43 ft) wingspan. Take-off was achieved at only 50 km/h (31 mph) and the maximum speed was between 150 to 160 km/h (93 to 99 mph).[/tp]
[tp not_in=”en”]În relație cu avioanele similare ale acelui timp, asamblarea lui a fost foarte ușoară, ceea ce l-a făcut foarte popular. Potrivit broșurilor de vânzări, doar 25% din puterea motorului a fost necesară pentru a menține zborul aeronavelor, în comparație cu biplanele perioadei, care au necesitat puterea motorului de 50%.[/tp]
[tp lang=”en” only=”y”]In relation to similar aircraft of the time, assembly was very easy, and this made it a very popular aircraft. According to the sales brochures, only 25% of the engine’s power was needed to keep the aircraft flying, compared to biplanes of the period, which required 50% engine power.[/tp]
[tp not_in=”en”]Aproximativ 600 au fost construite în Germania între 1929 și 1936, servind cu diverse organizații de instruire pentru zbor, fie pe roți, schiuri, sau flotoare. 15 au fost vândute în Marea Britanie înaintea celui de-al Doilea Război Monidal, fiind echipate cu o varietate de motoare interne, în timp ce 28 au fost construite mai mult de compania britanica British Klemm Aeroplane Company ca B.A. Swallow. Producția în Statele Unite a fost efectuată de către S Aeromarine-Klemm Company, care s-a bucurat de un succes moderat, precum și modele de dezvoltare pentru piața americană în izolare de la societatea-mamă, cu cca. 120 construite – toate modelele.[/tp]
[tp lang=”en” only=”y”]About 600 were built in Germany between 1929 and 1936, serving with various flight training organizations, on either wheels, skis, or floats. Fifteen were sold to Britain before the Second World War, being fitted with a variety of domestic engines, while twenty-eight more were built by British Klemm Aeroplane Company as the B.A. Swallow. Production in the United States was carried out by the Aeromarine-Klemm Company which enjoyed moderate success as well as developing models for the American market in isolation from the parent company, with approx. 120 built of all models.[/tp]
[tp not_in=”en”]Klemm L 25s a luat parte la multe competiții, printre altele la International Touring Aircraft Competitions (Europa Rundflug) în 1929 (cel mai bun loc 4) și în 1930 (cele mai bune locuri 2 și 3, varianta L 25E ).[/tp]
[tp lang=”en” only=”y”]Klemm L 25s took part in many competitions, among others in International Touring Aircraft Competitions (Europa Rundflug) in 1929 (best 4th place) and in 1930 (best 2nd and 3rd places, L 25E variant).[/tp]
Variante
NB, list ă incompletă
Germania
L 25 a: Construit între 1927 și 1929, echipat cu motor Daimler F 7502 (22 PS)
L 25 I, Ia and IW: Construit între 1928 și 1929, echipat cu motor Salmson AD.9 (45 PS)
L 25 b: Construit în 1931, echipat cu motor 22 PS Daimler
L 25 b VII: Construit în 1931, echipat cu motor Hirth HM 60 (60 PS)
L 25 d II: Construit în 1933, echipat cu un motor Siemens Sh 13 a (88 PS)
L 25 d VII: Echipat cu motor Hirth HM 60 R (80 PS)
L 25 IVa: Echipat cu motor Armstrong Siddeley Genet
L 25E or Ve: Variantă specială pentru competiții (E pentru Europa Rundflug 1930), cu bolta închisă, interval mai mic, echipat cu motorArgus As 8 în linie, (103 PS / 75.7 kW)
VL 25 Va: Variantă de trei locuri, cu bolta închisă, echipat cu motor în linie Argus As 8 (103 PS / 75.7 kW)
British Klemm Aeroplane Company B.K. Swallow
British Aircraft Manufacturing Co. B.A. Swallow II
Aeromarine-Klemm AKL-25
Aeromarine-Klemm AKL-26
Aeromarine-Klemm AKL-27
Aeromarine-Klemm AKL-60
Aeromarine-Klemm AKL-70
Aeromarine-Klemm Model 70 Antrenamente
Klemm KI 20 (40 HP)
Klemm L.25, mai târziu, Klemm Kl 25 a fost un monoplan de succes german de agrement, ușor, sport și de formare dezvoltat în 1928.
Klemm KI 20 (40 HP)
Klemm L.25, mai târziu, Klemm Kl 25 a fost un monoplan de succes german de agrement, ușor, sport și de formare dezvoltat în 1928.
Caracteristici Generale
- Lungime: 7.5 m ()
- Anvergura: 13.0 m ()
- Înăltțime: 2.05 m ()
- Zonă aripă: 20.0 m² ()
- Greutate la gol: 420 kg ()
- Încărcare maximă: 720 kg ()
Performanță
- Viteză maximă 160 km/h
- Gamă: 650 km ()
- Plafon servicii: 4,800 m ()