Havilland 115 CP
A fost un monoplan, monopost, proiectat pentru cercetarea vitezei mari de zbor și testarea motoarelor pentru înlocuirea cu motorul Cirrus.
Despre Havilland 115 CP – Wikipedia
Rol: Monoplan de mare viteză, de curse
Fabricant: De Havilland Aircraft Company
Primul zbor: Iunie 24, 1927
Introducere: 1927
Numar de aeronave construite: 2
Havilland 115 CP
A fost un monoplan, monopost, proiectat pentru cercetarea vitezei mari de zbor și testarea motoarelor pentru înlocuirea cu motorul Cirrus.
Dezvoltare
[tp not_in=”en”]Purtând numele De Havilland DH.71 Tiger Moth, acest avion a fost un monoplan, monopost, proiectat pentru cercetarea vitezei mari de zbor și testarea motoarelor pentru înlocuirea cu motorul Cirrus. Avionul a fost proiectat în jurul valorii pilotului de testare Hubert Broad, pentru a-l face cât mai eficient posibil: fuzelajul în părțile laterale spre exterior erau înclinate, pentru găzduirea umerilor. Primul avion construit (G-EBQU) a fost inițial echipat cu un motor de 85cp Cirrus, pentru verificarea caracteristicilor sale de manipulare. Acesta a fost mai târziu înlocuit de motorul prototip Major Halford’s, numit apoi Gipsy. Al doilea model, G-EBRV, a fost dotat cu un motor Cirrus.[/tp]
[tp lang=”en” only=”y”]The de Havilland DH.71 Tiger Moth was a single-seat monoplane, designed to research high-speed flight and test replacement engines for the Cirrus engine. The plane was designed around its test pilot, Hubert Broad, to make it as streamlined as possible: this resulted in the fuselage sides being sloped outwards in order to accommodate his shoulders. The first aircraft built (G-EBQU) was initially fitted with an 85 hp Cirrus engine to check its handling characteristics. This was then replaced with Major Halford’s prototype engine, by then named the Gipsy. The second example, G-EBRV, was fitted with a Cirrus engine.[/tp]
[tp not_in=”en”]Ambele avioane au intrat în 1927 în King’s Cup race (o competiţie anuală organizată în Marea Britanie pentru persoanele cu handicap la care participă piloţi din mai multe ţări), dar ‘QU a fost retras cu scopul de a fi remodelat pentru a stabili noi recorduri. Hubert Broad a luat parte la această cursă, dar s-a retras. În luna august 1927, Broad a zburat 62 de mile (100 km) într-un circuit închis, un record pentru aeronave ușoare din clasa a III-a cu 186.47 mph (300.09 kilometri pe oră). Cinci zile mai târziu, el a zburat la 19,191 ft (5,849 m) fără oxigen într-o încercare de a sparge recordul de altitudine pentru categoria sa. Pentru aceste tentative de a stabili noi recorduri, aeronava a fost dotată cu un nou set de ,,mainplanes” având o acoperire redusă de 5.79 metri.[/tp]
[tp lang=”en” only=”y”]Both aircraft were entered for the 1927 King’s Cup race (an annual British handicapped cross-country air race) but ‘QU was withdrawn in order to be tuned for record-breaking purposes. Broad flew ‘RV in the race but retired. In August 1927, Broad flew a 62-mile (100 km) closed-circuit record for Class III Light Aircraft of 186.47 mph (300.09 km/h). Five days later he flew to 19,191 ft (5,849 m) without oxygen in an attempt to break the altitude record for its category. For these record attempts the aircraft was fitted with a new set of mainplanes with a reduced span of 5.79 metres.[/tp]
[tp not_in=”en”]În 1930, primul DH.71 a căzut când motorul s-a oprit în timp ce practica o cursă în Australia, iar pilotul David Smith a murit. Al doilea a fost pentru o vreme afișat la fabrica Havilland’s Hatfield, în cele din urmă fiind distrus într-un raid aerian în octombrie 1940.[/tp]
[tp lang=”en” only=”y”]In 1930, the first DH.71 crashed when the engine cut out while practising for a race in Australia, killing pilot David Smith. The second airframe was for a time displayed outside de Havilland’s Hatfield factory, eventually being destroyed there in a Luftwaffe air raid in October 1940.[/tp]
Havilland 115 CP
A fost un monoplan, monopost, proiectat pentru cercetarea vitezei mari de zbor și testarea motoarelor pentru înlocuirea cu motorul Cirrus.
Havilland 115 CP
A fost un monoplan, monopost, proiectat pentru cercetarea vitezei mari de zbor și testarea motoarelor pentru înlocuirea cu motorul Cirrus.
- Echipaj: 1
- Lungime: 18 ft 7 in (5.66 m)
- Anvergură: 22/19 ft 6 in (6.86/5.79 m)
- Înălțime: 7 ft 0 in (2.13 m)
- Wing area: 76.5 ft2 (7.11 m2)
- Masă: 618 lb (280 kg)
- Greutate brută: 905 lb (411 kg)
- Motopropulsor: 1 × ADC Cirrus II motor în linie de Havilland Gipsy prototipe., 85/135 hp (63 kW) each