Bucker 131 Jungman
German Bücker Bü 131 “Jungmann“ (Young man) a fost un avion pentru antrenamente al anilor 1930, folosit de Luftwaffe în timpul celui de-al Doilea Război Mondial.
Despre Bucker 131 Jungman – Wikipedia
Rol: Antrenament de bază
Designer: Carl Bücker
Primul zbor: 27 April 1934
Introducere: 1935 (Luftwaffe)
Retras: 1968 (Spanish Air Force)
Primii utilizatori:
Luftwaffe
Spanish Air Force
Imperial Japanese Army Air Service
Variante: Bü 133 Jungmeister
Bucker 131 Jungman
German Bücker Bü 131 “Jungmann“ (Young man) a fost un avion pentru antrenamente al anilor 1930, folosit de Luftwaffe în timpul celui de-al Doilea Război Mondial.
Dezvoltare
[tp not_in=”en”]După ce a servit în Marina Kaiserliche în Primul Razboi Mondial, Carl Bücker s-a mutat în Suedia, unde a devenit director general al Svenska Aero AB (a nu se confunda cu Svenska Aeroplan AB, SAAB). Mai târziu s-a întors în Germania cu Anders J Andersson, un tânăr designer de la SAAB. Bücker Flugzeugbau GmbH a fost fondat în Berlin-Johannistahl, în 1932, cu primul avion , pentru a vedea producția Bü 131 Jungmann.[/tp]
[tp lang=”en” only=”y”]After serving in the Kaiserliche Marine in World War I, Carl Bücker moved to Sweden where he became managing director of Svenska Aero AB (Not to be confused with Svenska Aeroplan AB, SAAB). He later returned to Germany with Anders J Andersson, a young designer from SAAB. Bücker Flugzeugbau GmbH was founded in Berlin–Johannistahl, în 1932, with the first aircraft to see production being the Bü 131 Jungmann.[/tp]
[tp not_in=”en”]Prima producție de tip Bücker Flugzeugbau‘s, Bü 131A a fost ultimul biplan construit în Germania. Avea două cabine deschise în tandem și trenul de aterizare fix. Fuzelajul era un tub de oțel, acoperit cu material textil și metal, arpi din lemn și material. A fost primul zbor pe un motor de 80CP (60 kW) Hirth HM60R.[/tp]
[tp lang=”en” only=”y”]Bücker Flugzeugbau‘s first production type, the Bü 131A was the last biplane built in Germany. It had two open cockpits in tandem and fixed landing gear. The fuselage was steel tube, covered in fabric and metal, the wings wood and fabric. It first flew on the 80 hp (60 kW) Hirth HM60R.[/tp]
[tp not_in=”en”]În 1936 a fost urmat de Bü 131B, cu 105 cp (78 kW) Hirth 504A-2. Cele mai multe au fost produse în timpul războiului de Luftwaffe cu Aero în Praga.[/tp]
[tp lang=”en” only=”y”]In 1936, it was followed by the Bü 131B, with a 105 hp (78 kW) Hirth 504A-2. Most wartime production for the Luftwaffe was by Aero in Prague.[/tp]
Istorie operațională
[tp not_in=”en”]Robust și agil, Bü 131A a fost primul livrat către Deutscher Luftsportverband (DLV). Bü 131B a fost selectat ca avion pentru antrenament, de bază pentru German Luftwaffe, și servește, ca aproape toate școlile primare Luftwaffe‘s ce zboară în timpul războiului, precum și unitățile pentru zborul de noapte ca Nachtschlacht Gruppen (NSGr) 2, 11, și 12. Iugoslavia era principalul client de export dinaintea războiului; “ cel puțin 400 pot fii găsite în drumul lor” . S-a alăturat Bulgariei, cu 15 și România cu 40.[/tp]
[tp lang=”en” only=”y”]Sturdy and agile, the Bü 131A was first delivered to the Deutscher Luftsportverband (DLV). The Bü 131B was selected as the primary basic trainer for the German Luftwaffe, and it served with „virtually all” the Luftwaffe‘s primary flying schools during the war, as well as with night harassment units such as Nachtschlacht Gruppen (NSGr) 2, 11, and 12. Yugoslavia was the main prewar export customer; „as many as 400 may have found their way” there. She was joined by Bulgaria with 15 and Rumania with 40.[/tp]
[tp not_in=”en”]Licențele de producție au fost acordate în Elveția, (folosind 94, 88 construite cu licență Dornier), Spania (construite în jur de 530, Ungaria (a operat 315), Cehoslovacia (10, Tatra T 131, înainte de începerea războiului), și Japonia, ultimul construit 1,037 pentru armată cu ajutorul Hatsukaze ca Kokusai Ki-86 și 339 pentru Serviciile Aeriene Navale Kyushu K9W. În Spania, producția continuă la CASA până la începutul anului 1960. Jungmann a fost reținut ca antrenor de baza al Forțelor Aeriene Spaniole pâna în 1968.[/tp]
[tp lang=”en” only=”y”]Production licenses were granted to Switzerland (using 94, 88 built under licence to Dornier), Spain (building about 530), Hungary (which operated 315), Czechoslovakia (10, as the Tatra T 131, before war began), and Japan, the last of which built 1,037 for Army with Hatsukaze power as the Kokusai Ki-86 and 339 for the Navy Air Services as the Kyushu K9W. In Spain, production continued at CASA until the early 1960s. The Jungmann was retained as the Spanish Air Force‘s primary basic trainer until 1968.[/tp]
[tp not_in=”en”]Aproximativ 200 de Jungmanns există azi, mule au fost echipate cu motoare moderne. În 1994, Bu 131 a fost restaurat în producție folosind Dispozitive de fixare CASA de Bücker Prado din Spania, cu 21 aeronave construite ca BP 131, în timp ce SSH Janusz Karasiewicz în Polonia a început, de asemenea, producția unei versiuni Jungmann pe baza planurilor din Cehia în 1994.[/tp]
[tp lang=”en” only=”y”]About 200 Jungmanns survive to this day, many having been fitted with modern engines. In 1994, the Bü 131 was restored to production briefly using CASA jigs by Bücker Prado in Spain, with 21 aircraft constructed as the BP 131, while SSH Janusz Karasiewicz in Poland also started production of a version of the Jungmann based on Czech plans in 1994.[/tp]
Variante
Bü 131A
Două locuri, avon biplan de antrenament. Versiunea producției inițială.
Bü 131B
Versiune îmbunătățită., cu motor maiputernic Hirth HM 504A-2
Bü 131C
Versiune experimentală, cu motor Cirrus Minor 67 kW (90 cp) Construit unul.
Nippon Kokusai Ki-86A
Producție japoneză Imperial Japanese Army Air Service. Propulsat de Hitachi Ha-47
Nippon Kokusai Army Type 4 Antrenament primar
Designul Ki-86A
Nippon Kokusai Ki-86B
O versiune a fuzelajului din lemn de a scuti livrările limitate de materiale strategice.
Kyushu K9W1 Momiji
Producție japoneză Imperial Japanese Navy. Propulsat de Hitachi GK4A Hatsukaze 11
Kyushu Navy Type 2 Trainer Model 11
Design Kyushu K9W1
Tatra T.131
Czechoslovakia, producție ante-belicTatra Koprivnice.
Aero C-4
Aass-a produs în fabrica Aero în Cehoslovacia în timpul războiului sub bucker inițial Bu denumire 131B, folosit după război cu motor Hirth original.
Aero C-104
Czechoslovakia, post-belic cu motor Walter Minor 4-III , 260 construite
CASA 1.131
Licentă spaniola
BP 131
Licentă cu versiune modernă
SSH T-131P
Pre-producție modernă poloneză, cu motor Walter Minor 4-III by 78 kW (105 cp) . Patru construiteîn 1994.
SSH T-131PA
Producție principală poloneză cu motor LOM M332AK 103 kW (138 cp). Primul zbor 1995.
Bucker 131 Jungman
German Bücker Bü 131 “Jungmann“ (Young man) a fost un avion pentru antrenamente al anilor 1930, folosit de Luftwaffe în timpul celui de-al Doilea Război Mondial.
Bucker 131 Jungman
German Bücker Bü 131 “Jungmann“ (Young man) a fost un avion pentru antrenamente al anilor 1930, folosit de Luftwaffe în timpul celui de-al Doilea Război Mondial.
Caracteristici Generale
- Echipaj: Două locuri (student și instructor)
- Lungime: 6.62 m (21 ft 8 in)
- Anvergură: 7.40 m (24 ft 3 in)
- Înălțime: 2.35 m (7 ft 6 in)
- Zonă aripă: 13.5 m² (145 ft²)
- Greutate la gol: 380 kg (840 lb)
- Greutate cu încărcare: 670 kg (1,500 lb)
- Motopropulsor: 1 × Hirth HM 504 four-cylinder inverted inline engine, 70 kW (100 hp)
Performanță
- Viteză maximă; 183 km/h (99 kn, 115 mph)
- Viteză de croazieră: 170 km/h (92 kn, 110 mph)
- Gamă: 628 km (339 nm, 390 mi)
- Plafon servicii: 4,050 m (13,300 ft)
- Rata de urcare: 2.8 m/s (6,600 ft)
- Ăncărcare aripă: 46.3 kg/m² (9.49 lb/ft²)
- Putere/Masă: 100 W/kg (0.064 hp/lb)