B 24 Libertador
Consolidated B-24 Liberator a fost un avion de bombardament aerican, proiectat de Consolidated Aircraft din San Diego, California.
DespreB 24 Libertador – Wikipedia
Role: Bombardament
Fabricant: Consolidated Aircraft
Primul zbor: 29 December 1939
Introducere: 1941
Retras: 1968 Indian Air Force
Primii utilizatori:
United States Army Air Forces
United States Navy
Royal Air Force
Royal Canadian Air Force
Produs: 1940–1945
Număr de avioane construite: 18,482
Cost unitate: $297,627 ($4.7 mil în dolarii de astăzi)
Dezvoltat din: Consolidated XB-24
Variante:
PB4Y Privateer
XB-41
C-87 Liberator Express
Consolidated R2Y
Consolidated Liberator I
B 24 Libertador
Consolidated B-24 Liberator a fost un avion de bombardament aerican, proiectat de Consolidated Aircraft din San Diego, California.
Proiectare și dezvoltare
[tp not_in=”en”]Consolidated B-24 Liberator a fost un avion pentru bombardament, american, proiectat de Consolidated Aircraft din San Diego, California. Acesta a fost cunoscut în cadrul companiei ca Model 32, și un număr mici de modele anterioare au fost vândute sub numele de LB-30, pentru Land Bomber. B-24 a fost folosit în al Doilea Război Mondial de mulți dintre aliați aerieni și navali, și de fiecare filială a forțelor armate americane în timpul războiului. Atinge un record de război distins cu operațiunile sale din Western European, Pacific, Mediterranean, și China-Burma-India Theaters.[/tp]
[tp lang=”en” only=”y”]The Consolidated B-24 Liberator was an American heavy bomber, designed by Consolidated Aircraft of San Diego, California. It was known within the company as the Model 32, and a small number of early models were sold under the name LB-30, for Land Bomber. The B-24 was used in World War II by several Allied air forces and navies, and by every branch of the American armed forces during the war, attaining a distinguished war record with its operations in the Western European, Pacific, Mediterranean, and China-Burma-India Theaters.[/tp]
[tp not_in=”en”]De multe ori în comparație cu bine cunoscutul Boeing B-17 Flying Fortress, B-24 a avut un design mai modern, cu o viteză mai mare de top, gama mai mare, și o sarcină bombă grea, cu toate acestea, a fost, de asemenea, mult mai dificil zborul, cu greu Forțele de control și caracteristicile sărace formarea de-zbor. Opinia populară printre elice și personalul general tind să favorizeze calitățile B-17 este mai presus de orice alte considerente, în plasarea europeană Theater. Plasarea rezervoarelor B-24 în întreagul fuselaj superior și construcția sa ușoară, concepute pentru a crește raza de acțiune și optimizarea de asamblare în linia de producție, a făcut aeronava vulnerabilă la daunele luptă. B-24 a fost cunoscut printre echipaje americane pentru tendința sa de a lua foc. Mai mult decât atât, a ridicat fuselajul montat „aripa Davis”, de asemenea, înseamnă că era periculos, deoarece fuselaj avea tendinta de a sparge în exterior. Cu toate acestea, B-24 a furnizat servicii excelente într-o varietate de roluri datorită sarcinii utile mari și pe distanțe lungi.[/tp]
[tp lang=”en” only=”y”]Often compared with the better-known Boeing B-17 Flying Fortress, the B-24 was a more modern design with a higher top speed, greater range, and a heavier bomb load; however, it was also more difficult to fly, with heavy control forces and poor formation-flying characteristics. Popular opinion among aircrews and general staffs tended to favor the B-17’s rugged qualities above all other considerations in the European Theater.The placement of the B-24’s fuel tanks throughout the upper fuselage and its lightweight construction, designed to increase range and optimize assembly line production, made the aircraft vulnerable to battle damage. The B-24 was notorious among American aircrews for its tendency to catch fire. Moreover, its high fuselage-mounted „Davis wing” also meant it was dangerous to ditch or belly land, since the fuselage tended to break apart. Nevertheless, the B-24 provided excellent service in a variety of roles thanks to its large payload and long range.[/tp]
Misiuni
[tp not_in=”en”]Misiunea B-24 este nefaimoasă, a fost cel mai jos nivel față de câmpurile petroliere Ploiești, în România, la 1 august 1943, s-a transformat într-un dezastru, deoarece inamicul a fost subestimat, complet alertat și atacatorii dezorganizati. B-24 a dispărut în al Doilea Război Mondial ca cel mai produs bombardier din istorie, iar aeronavele militare americane cele mai multe produse de la peste 18.400 de unități, datorită în mare parte lui Henry Ford și valorificarea industriei americane. El deține în continuare distincția de avioan militar american arhi-produs.[/tp]
[tp lang=”en” only=”y”]The B-24’s most infamous mission was the low-level strike against the Ploiești oil fields, in Romania on 1 August 1943, which turned into a disaster because the enemy was underestimated, fully alerted and attackers disorganized. The B-24 ended World War II as the most produced Allied heavy bomber in history, and the most produced American military aircraft at over 18,400 units, due largely to Henry Ford and the harnessing of American industry. It still holds the distinction as the most-produced American military aircraft.[/tp]
B 24 Libertador
Consolidated B-24 Liberator a fost un avion de bombardament aerican, proiectat de Consolidated Aircraft din San Diego, California.
B 24 Libertador
Consolidated B-24 Liberator a fost un avion de bombardament aerican, proiectat de Consolidated Aircraft din San Diego, California.
Caracteristici Generale
- Echipaj: 11(pilot, co-pilot, navigator, bombardier, radio operator,mijloc, top , 2 cu armaments, foișor, spate)
- Lungime: 67 ft 8 in (20.6 m)
- Anvergură: 110 ft 0 in (33.5 m)
- Înălțime: 18 ft 0 in (5.5 m)
- Zonă aripă: 1,048 ft² (97.4 m²)
- Greutate la gol: 36,500 lb (16,590 kg)
- Greutate cu încărcare: 55,000 lb (25,000 kg)
- Greutate maximă: 65,000 lb (29,500 kg)
- Motopropulsor: 4 × Pratt & Whitney R-1830 turbosupercharged radial engines, 1,200 hp (900 kW) each
- Coeficient de rezistență zero: 0.0406
- Zonă tragere: 42.54 ft² (3.95 m²)
- Raport aspect: 11.55
Performanță
- Viteză maximă: 290 mph (250 kn, 470 km/h)
- Vitzeă de croazieră: 215 mph (187 kn, 346 km/h)
- Viteză de desprindere: 95 mph (83 kn, 153 km/h)
- Gamă: 2,100 mi (1,800 nmi, 3,400 km)
- Gamă de feribot: 3,700 mi (3,200 nmi, 6,000 km)
- Servicii plafon: 28,000 ft (8,500 m)
- Rată de urcare: 1,025 ft/min (5.2 m/s)
- Încărcare aripă: 52.5 lb/ft² (256 kg/m²)
- Putere/masă 0.0873 hp/lb (144 W/kg)
- Lift-to-drag ratio: 12.9
Armament
- Arme: 10 × .50 calibru(12.7 mm) M2 Browning machine guns în 4 turnuri și 2 poziți
- Bombe:
- Scurt (˜400 mi): 8,000 lb (3,600 kg)
- Lung(˜800 mi): 5,000 lb (2,300 kg)
- Foarte lung (˜1,200 mi): 2,700 lb (1,200 kg)