Nardi FN.305
A fost conceput ca avion pentru antrenament și de legătură, primul prototip a zburat în data de 19 ianuarie 1935.
Despre Nardi FN.305 – Wikipedia
Rol: Pentru antrenamente de vânătoare și monoplan de legătură.
Fabricat: Fratelli Nardi
Primul zbor: 1935
Primii utilizatori: Forțele Italiene Aeriene, Forțele Aeriene Române
Produs: 1937-1943
Variante: Nardi FN.315, Nardi FN.316
Nardi FN.305 a fost un avion de luptă și antrenamente monoplan și de legătură dezvoltat de compania Fratelli Nardi.
Nardi FN.305
A fost conceput ca avion pentru antrenament și de legătură, primul prototip a zburat în data de 19 ianuarie 1935.
[mwm-aal-display]
Dezvoltare
[tp not_in=”en”]FN.305 a fost conceput ca avion pentru antrenament și de legătură, primul prototip a zburat în data de 19 ianuarie 1935. FN.305 a fost o consola monoplan, cu aripă înceată, construcție mixtă. Coada cu tren de aterizare, cu principalele unelte rerulate spre interior. Acesta a fost alimentat de un piston cu motor de 200cp în linie pentru Fiat A.70S (149kW). Prototipul a fost un tandem cu două locuri, cu un cockpit închis. Acesta a fost destinat să producă ambele variante cu un singur scaun și două locuri, următorul prototip având un singur loc, pentru antrenamente de luptă, urmat de un prototip cu două locuri formator de bază, ambele având cockpiturile deschise. Variantă cu două raze lungi. FN.305D a fost apoi alimentat cu un motor Walter Bora radial de 200cp (149kW). Primul FN.305D a fost de două locuri, folosit într-un zbor record, între Roma și Addis Abeba în martie 1939, câștigând un record de clasă pentru nivelul de 4463.8km (2,773,68 mile) la o viteză medie de 240 km/h (149 mph). Al doilea FN.305D, cu un singur scaun, cumpărat de Iugoslavia, pentru o încercare anulată, de zbor non-stop catre Nord Atlantic.[/tp]
[tp lang=”en” only=”y”]The FN.305 was designed as trainer and liaison aircraft and the prototype first flew on 19 January 1935. The FN.305 was a low-wing cantilever monoplane of mixed construction. It had tailskid landing gear, with the main gear retracting inwards. It was powered by a nose-mounted 200hp (149kW) Fiat A.70S inline piston engine. The prototype was a tandem two-seater with an enclosed cockpit. It was intended to produce both single-seat and two-seat variants and the next prototype was a single-seat fighter trainer followed by a two-seat basic trainer prototype which both had open cockpits. Two long-range FN.305D variants were then produced powered by a 200hp (149kW) Walter Bora radial engine. The first FN.305D was a two-seater which was used on a record breaking flight between Rome and Addis Ababa in March 1939 gaining a class record for covering the 4463.8km (2,773,68 miles) at an average speed of 240 km/h (149 mph). The second FN.305D was a single-seat bought by Yugoslavia for an aborted attempt at a non-stop North Atlantic flight.[/tp]
[tp not_in=”en”]Prototipul a fost reînlocuit cu un motor Alfa Romeo 115 ca FN.305A care a intrat în producție prin Piaggio deoarece lucrarile lui Nardi nu au fost suficient de mari. Forțele Aeriene Italiene, au comandat 258 de avioane, majoritatea FN.305A de două locuri, pentru antrenamente de vânătoare și aeronave de legătură, câteva dintre aeronave au fost finalizate cu un singur scaun în cabina de pilotaj FN.305Cs, și închis-cockpit FN.305Ds.. Urmărind ordinea italiană din 1938, nouă avioane au fost vândute în Chile și 31 în România. România a construit 124 de aeronave, sub licență IAR. Cea mai mare comandă de export a venit din Franța, dar doar 41 au fost livrate atunci când Italia a declarat război Franței în iunie 1940.Ultimul client de export a fost Ungaria, care a comandat 50.[/tp]
[tp lang=”en” only=”y”]The prototype was re-engined with a Alfa Romeo 115 engine as the FN.305A which then entered production by Piaggio as the Nardi works were not large enough. The Italian Air Force had ordered 258 aircraft most of them two-seat FN.305A fighter trainers and liaison aircraft, a few of the aircraft were completed as single-seat open-cockpit FN.305Cs and enclosed-cockpit FN.305Ds. Following the Italian order in 1938 nine aircraft were sold to Chile and 31 to Romania. Romania then built 124 aircraft under licence by IAR. The largest export order came from France but only 41 had been delivered when Italy declared war on France in June 1940. The final export customer was Hungary who ordered 50.[/tp]
O versiune îmbunătățită a fost dezvoltat ca Nardi FN.315.
Variante
FN.305
Prototip
FN.305A
Două scaune, producție importantă.
FN.305B
Variantă cu un singur scaun deschis.
FN.305C
Variantă cu un singur scaun.
FN.305D
Varianta cu rază lungă cu un motor radial Walter Bora 200cp (149kW), construite doua, unul monoloc și unul cu două locuri.
Nardi FN.305
A fost conceput ca avion pentru antrenament și de legătură, primul prototip a zburat în data de 19 ianuarie 1935.
Nardi FN.305
A fost conceput ca avion pentru antrenament și de legătură, primul prototip a zburat în data de 19 ianuarie 1935.
Date din Enciclopedia Ilustrată a Avionului (Part Work 1982-1985). Publicată de Orbis . pp. 2594
Caracteristici generale
- Echipaj: 2
- Lungime: 6.98 m (22 ft 10¾ in)
- Anvergura: 8.47 m (27 ft 9½ in)
- Înălțime: 2.10 m (6 ft 10¾ in)
- Suprafata portantă: 12 m2 (129.17 ft2)
- Greutate la gol: 704 kg (1552 lb)
- Greutate 984 kg (2169 lb)
- Grup motopropulsor: 1 ×motor în linie Alfa Romeo 115 piston, 138 kW (185 cp)
Performanța:
- Viteza maximă:: 300 km/h (186 mph)
- Gamă: 620 km (385 mile)
- Plafonul de serviciu: 6000 m (19,685 ft)