Messerschmitt Me 209
Primul Me 209 a fost un avion complet nou conceput numai pentru a sparge recorduri de viteza a căror denumire a fost folosită de către Messerschmitt ca un instrument de propagandă.
Despre Messerschmitt Me 209 – Wikipedia
Rol: Avion de cursă/ Luptă
Fabricant: Messerschmitt
Proiectant: Willy Messerschmitt
Primul zbor: 1 August 1938
Număr de aeronave construite: 4
Messerschmitt Me 209
Primul Me 209 a fost un avion complet nou conceput numai pentru a sparge recorduri de viteza a căror denumire a fost folosită de către Messerschmitt ca un instrument de propagandă.
[tp not_in=”en”]Designul Messerschmitt‘ Me 209 a fost folosit pentru două proiecte diferite în cursul anilor 1930 și începutul anilor 1940. Primul a fost un record cu un singur motor de aeronavă. Al doi-lea Me 209 a fost o propunere pentru o nouă dezvoltare de genealogie care a produs Bf 109 care a servit ca primar luptător Luftwaffe de-a lungul celui de-al Doilea Război Mondial.[/tp]
[tp lang=”en” only=”y”]Messerschmitt‘s designation Me 209 was used for two different projects during the late 1930s and early 1940s. The first was a record-setting single-engine racing aircraft for which little or no consideration was given to adaptation for combat. The second Me 209 was a proposal for a new development from the lineage that produced the highly successful Bf 109 that served as the Luftwaffe’s primary fighter throughout World War II.[/tp]
Proiectare și dezvoltare
[tp not_in=”en”]Primul Me 209 a fost un avion complet nou conceput numai pentru a sparge recorduri de viteza a căror denumire a fost folosită de către Messerschmitt ca un instrument de propagandă. Deși aeronava a fost un „singur scop” de mare viteză, prototip, experimental, s-a sperat ca numele său sa fie asociat si sa bata performanta cu Bf 109 care era deja in functiune de luptă.[/tp]
[tp lang=”en” only=”y”]The first Me 209 was a completely new aircraft designed only to break speed records whose designation was used by Messerschmitt as a propaganda tool. Although the aircraft was a „single purpose” high-speed experimental prototype, it was hoped that its name would associate it and its world-beating performance with the Bf 109 already in combat service.[/tp]
[tp not_in=”en”]Me 209 a fost construit în 1937 și partajate numai de Daimler-Benz DB motor 601 cu Bf 109, care în 209 a fost echipat cu abur de răcire. Willy Messerschmitt a conceput aeronave de mici dimensiuni, cu o cabina de pilotaj plasată mult în spate, de-a lungul fuzelajului chiar în fața sa, secțiunea unică a cozii în formă de cruce. Spre deosebire de Bf 109, 209 Me a prezentat un larg ecartament montat, în secțiunea aripii.[/tp]
[tp lang=”en” only=”y”]The Me 209 was constructed in 1937 and shared only its Daimler-Benz DB 601 engine with the Bf 109, which in the Me 209 was equipped with steam cooling .Willy Messerschmitt designed the small aircraft with a cockpit placed far back along the fuselage just in front of its unique cross-shaped tail section. Unlike the Bf 109, the Me 209 featured a broad-track, inwardly-retracting undercarriage mounted in the wing section.[/tp]
Teste
[tp not_in=”en”]Aeronavele și-au atins scopul atunci când pilotul de încercare Fritz Wendel a zburat la un nou record mondial de viteza, de aproape 756 kilometri pe oră (469 mph) în data de 26 aprilie 1939, purtând înregistrarea civilă germană D-INJR. Acest record nu a fost oficial rupt de o altă aeronavă cu piston-motor, până la 16 august 1969, de către Darryl Greenamyer.[/tp]
[tp lang=”en” only=”y”]The aircraft achieved its purpose when test pilot Fritz Wendel flew it to a new world speed record of almost 756 km/h (469 mph) on 26 April 1939 bearing the German civil registration D-INJR. This record was not officially broken by another piston-engined aircraft until 16 August 1969, by Darryl Greenamyer’s highly modified Conquest I F8F Bearcat, now at the Smithsonian’s NASM.[/tp]
[tp not_in=”en”]Ideea de a adapta Me 209 cal de curse pentru rolul de luptător a luat amploare atunci când, în timpul bătăliei din Marea Britanie, Bf 109 nu a reușit să câștige superioritatea asupra Spitfire Supermarine RAF. Aripile sale au fost aproape complet ocupate de sistemul de răcire cu lichid a motorului și, prin urmare, interzisa instalarea de armament convențional. Aeronavele, de asemenea, s-au dovedit dificil de a fii acoperite si extrem de greu de controlat pe teren. Cu toate acestea, echipa Messerschmitt a făcut mai multe încercări de a îmbunătăți performanțele aeronavei, dându-i aripi mai lungi, un stabilizator mai înalt vertical, precum și instalarea a două mitraliere 7.92 mm (0.312 in) MG 17 în capota motorului. Cu toate acestea, a adăugat greutate atât de mult încât Me 209 a ajuns mai lent decât contemporanul Bf 109E. Acest prim proiect, Me 209 a fost anulat.[/tp]
[tp lang=”en” only=”y”]The idea of adapting the Me 209 racer to the fighter role gained momentum when, during the Battle of Britain, the Bf 109 failed to gain superiority over the RAF Supermarine Spitfires. The little record-setter, however, was not up to the task of air combat. Its wings were almost completely occupied by the engine’s liquid cooling system and therefore prohibited conventional installation of armament. The aircraft also proved difficult to fly and extremely hard to control on the ground. Nevertheless, the Messerschmitt team made several attempts to improve the aircraft’s performance by giving it longer wings, a taller vertical stabilizer, and installing two 7.92 mm (.312 in) MG 17 machine guns in the engine cowling. Its various modifications, however, added so much weight that the Me 209 ended up slower than the contemporary Bf 109E. This first Me 209 project was soon cancelled.[/tp]
Propaganda de utilizare
[tp not_in=”en”]În 1939, recordul de viteză de realizarea Me-209 a fost folosit pentru o campanie de dezinformare de propagandă, în care aeronava avea denumirea de Mine 109R. Această dezinformare a fost în mod natural concepută pentru a oferi o aura de invincibilitate a Bf 109, nu o aură risipită până la încheierea Bătăliei pentru Anglia.[/tp]
[tp lang=”en” only=”y”]In 1939, the speed record achievement of the Me-209 was used for a propaganda disinformation campaign, wherein the aircraft was given the designation of Me 109R. This disinformation was naturally designed to give an aura of invincibility to the Bf 109, an aura not dispelled until the conclusion of the Battle of Britain.[/tp]
Supraviețuitori
[tp not_in=”en”]Fuselajul de Mine 209 V1 este în prezent la Muzeul Aviației Polonez din Cracovia și a fost cândva o parte din colecția personală a lui Hermann Göring.[/tp]
[tp lang=”en” only=”y”]The fuselage of the Me 209 V1 is currently on display, at the Polish Aviation Museum in Kraków, Poland and was once a part of Hermann Göring‘s personal collection.[/tp]
Messerschmitt Me 209
Primul Me 209 a fost un avion complet nou conceput numai pentru a sparge recorduri de viteza a căror denumire a fost folosită de către Messerschmitt ca un instrument de propagandă.
Messerschmitt Me 209
Primul Me 209 a fost un avion complet nou conceput numai pentru a sparge recorduri de viteza a căror denumire a fost folosită de către Messerschmitt ca un instrument de propagandă.
Date de la Die Deutsche Luftrüstung 1933–1945
Caracteristici generale
- Echipaj: 1
- Lungime: 7.24 m (23 ft 9 in)
- Anvergură: 7.8 m (25 ft 7 in)
- Înălțime: 3.2 m (10 ft 6 in)
- Motopropulsor: 1 × Daimler-Benz DB 601ARJ inversat, motor V-12 răcit cu aer, 1,324 kW (1,775 cp)
Performanță
- Viteză maximă: 755 km/h (469 mph; 408 kn)