BFW M.23
Uneori cunoscut ca Messerschmitt M 23 a fost un avion al anilor 1920, de două locuri, dezvoltat de Willy Messerschmitt
Despre BFW M.23 – Wikipedia
Rol: avion sport, de două locuri
Origine: Germania
Fabricant: Bayerische Flugzeugwerke (BFW)
Proiectant: Willy Messerschmitt
Primul zbor: 1928
Număr de aeronave construite: 100
Dezvoltat din: M.19
BFW M.23, uneori cunoscut ca Messerschmitt M 23 a fost un avion al anilor 1920, de două locuri, dezvoltat de Willy Messerschmitt, și produs de Bayerische Flugzeugwerke (BFW). A câștigat multe curse de prestigiu în 1929 și 1930.
BFW M.23
Uneori cunoscut ca Messerschmitt M 23 a fost un avion al anilor 1920, de două locuri, dezvoltat de Willy Messerschmitt
Dezvoltare
[tp not_in=”en”]BFW M.23, este realizat de designerul Willy Messerschmitt, ca răspuns pentru specificările emise în 1929 de Aero Clubul German din Ostpreussenflug (competiția East Prussian Circuit). Rezultatul a fost o versiune îmbunătățită a M.19, cu două locuri, și aripi care ar putea fi pliate pentru transport sau depozitare.[/tp]
[tp lang=”en” only=”y”]The BFW M.23, the M standing for its designer Willy Messerschmitt, was developed in response to a specification issued in 1929 by the German Aero Club for the Ostpreussenflug (East Prussian Circuit) competition. The result was an improved version of the M.19, with seating for two, and wings that could be folded for transport or storage.[/tp]
[tp not_in=”en”]M.23 a fost un monoplan, mic, convențional, low-aripa, cantilever. A avut un tren de rulare fix, principalele roți montate pe un ax cotit. Tailskid fin si montajul cârmei mai larg și mai scurt decât la M.19. O mare varietate de motoare au fost montate, puteri cuprinse intre 28 kW (38 CP) ABC Scorpion doi cilindri ai motorului la 112 kW (150 CP), și șapte cilindri Siemens 14a Sh radiali.[/tp]
[tp lang=”en” only=”y”]The M.23 was a small conventional low-wing cantilever monoplane. It had a fixed undercarriage, the main-wheels mounted on a cranked axle plus a tailskid. The fin and rudder assembly was broader and shorter than that of the M.19, though the shape varied with sub-type. A wide variety of engines were fitted, powers ranging from the 28 kW (38 hp) ABC Scorpion two-cylinder motor to the 112 kW (150 hp) of the seven-cylinder Siemens Sh 14a radial.[/tp]
[tp not_in=”en”]Prima din cele trei variante de producție, M.23a a folosit putere joasă cu reglaj electric al motorului și a avut o coada unghiulară verticală. M.23b a avut puntea superioară a fuselajului curbată, o coadă mult mai rotunjită si a fost produs cu o gama larga de motoare, atât în linie cât și radiale. Lungimea depindea ușor de motorul montat. Versiunea finală, M.23c avut o cabină de pilotaj închisă, cele mai puternice motoare și a fost ușor mai mare (200 mm/8 in în deschidere, în jurul valorii de 500 mm/20 în lungime) decât cele anterioare. Coada sa era din nou diferită, mai rotunjită la vârf și lipsea lift cut-away-ul modelelor anterioare. Cel putin un M.23b a apărut în flotă.[/tp]
[tp lang=”en” only=”y”]The first of three production variants, the M.23a used low-powered engines and had a very angular vertical tail. The M.23b had curved upper fuselage decking and a more rounded tail and was produced with a large range of engines, both inline and radial. The length depended slightly on the engine fitted. The final version, the M.23c had an enclosed cockpit, the most powerful engines and was slightly larger (200 mm/8 in in span, around 500 mm/20 in in length) than the earlier varieties. Its tail was again different, more rounded at the top and missing the elevator cut-away of the earlier models. At least one M.23b appeared on floats.[/tp]
Istorie operațională
[tp not_in=”en”]M.23bs a câștigat, Ostpreussenflug 1929 (Genet-alimentat) si Circuitul din Europa (Siemens Sh 13-elevator). M.23c a fost dezvoltat și a câștigat, Circuitul Europei anul următor.[/tp]
[tp lang=”en” only=”y”]M.23bs won both the 1929 Ostpreussenflug (Genet-powered) and the Circuit of Europe (Siemens Sh 13-powered) races. The M.23c was developed for, and won, the Circuit of Europe the following year with seven of them entered.[/tp]
[tp not_in=”en”]Numărul de producție nu este sigur, dar 74 apar pe registrul reconstruit german civil al aeronavelor civile; 53 dintre acestea sunt M.23bs și 11, M.23cs. Multe au fost cumpărate de cluburile de zbor pentru formarea de bază și acrobație. Altele au fost duse la proprietari individuali, cu unele nume cunoscute printre ele, cum ar fi Ernst Udet (ce a efectuat zboruri bine mediatizate în Africa și în Groenlanda, acestea din urmă cu Leni Riefenstahl în calitate de pasager) și Hess Rudolph. În 1933, Erwin Aichele și soția sa au zburat fără probleme pentru 13,000 km (8.000 km) în jurul Mediteranei.[/tp]
[tp lang=”en” only=”y”]Production numbers are not certain, but 74 appear on the reconstructed German civil aircraft register; 53 of these are M.23bs and 11 M.23cs. Many were bought by flying clubs for basic and acrobatic training. Other went to individual owners, with some familiar names amongst them like Ernst Udet (who made well publicised flights to Africa and to Greenland, the latter with Leni Riefenstahl as a passenger) and Rudolph Hess. In 1933, Erwin Aichele and his wife flew trouble-free for 13,000 km (8,000 mi) around the Mediterranean.[/tp]
[tp not_in=”en”]Corespondența Română inregistreaza 26 de M.23bs, 14 dintre ele la nivel local, construite de ICAR (Intreprinderea de Constructii Aeronautice Românești), sub licență Messerschmitt. Acestea au fost modificate și cunoscute cu drept universal ICAR. Acordul de licențiere a fost o parte din încercarea de succes Messerschmitt de a salva un mic nucleu de personal de la BFW atunci când a intrat în faliment în luna iunie 1931.[/tp]
[tp lang=”en” only=”y”]The corresponding Romanian registers show 26 more M.23bs, 14 of them locally built by ICAR (Intreprinderea de Constructii Aeronautice Romanesti, „Enterprise for Romanian Aeronautical Constructions”) under licence from Messerschmitt. These were distinct from the Romanian modified version known as the ICAR Universal. The licensing deal was part of Messerschmitt’s successful attempt to save a small core of staff from BFW when it went bankrupt in June 1931, a group that became Messerschmitt-Flugzeubau GmbH and survived until the reformation of BFW under the Nazis in 1933.[/tp]
Variante
- M.23a: nici 28 kW (38 cp) ABC Scorpion sau 34 kW (45 cp) Salmson 9Adb nouă cilindrii, radial.
- M.23b: multe motoare montate fixate, inclusiv
70 kW (95 cp) în-linie verticală ADC Cirrus III
85 kW (115 cp) ) în-linie ADC Cirrus Hermes
64 kW (86 cp) cinci cilindrii, radial Armstrong Siddeley Genet
37 kW (50 cp) cinci cilindrii, radial BMW X
62 kW (82 cp) radial Siemens Sh 13
85 kW (115 cp) șapte-cilindrii, radial Siemens Sh 14
- M.23c: nici 82 kW (110 cp) în-linie inversat Argus As 8 sau 112 kW (150 cp) radial Siemens Sh 14a.
BFW M.23
Uneori cunoscut ca Messerschmitt M 23 a fost un avion al anilor 1920, de două locuri, dezvoltat de Willy Messerschmitt
BFW M.23
Uneori cunoscut ca Messerschmitt M 23 a fost un avion al anilor 1920, de două locuri, dezvoltat de Willy Messerschmitt
BFW M.23
Uneori cunoscut ca Messerschmitt M 23 a fost un avion al anilor 1920, de două locuri, dezvoltat de Willy Messerschmitt
Date de la Smith 1971, p. 26
Caracteristici Generale
- Echipaj: 2
- Lungime: 6.35 m (20 ft 10 in)
- Anvergură: 11.80 m (38 ft 8½ in)
- Înălțime: 2.30 m (7 ft 6½ in)
- Zonă aripă: [5]14.4 m2 (155 ft2)
- Greutate la gol: 370 kg (816 lb)
- Greutate brută: 670 kg (1,477 lb)
- Motopropulsor: 1 × 7-cylinder radial Siemens Sh 14, 86 kW (115 cp)
Performanță
- Viteză maximă: 185 km/h (115 mph)
- Gamă: 1,000 km (621 miles)