Inginerul Aurel Persu este cunoscut ca fiind românul care a construit prima maşină aerodinamică din lume având roţile fixate în caroserie. Până atunci, roţile erau poziţionate în exterior. El a ajuns la concluzia că automobilul perfect are forma unei picături în cădere, invenţia lui purtând numele uzual de ,,Raindrop car”.
Aurel Persu a urmat cursurile Şcolii Superioare Tehnice din Berlin – Charlottenburg, finalizându-şi studiile ca şef de promoţie. În Germania, a primit o importantă medalie din partea Ministerului Instrucţiunii Publice pentru un studiu inovator despre nave spaţiale.
În 1924, reuşeste să breveteze în Germania primul autovehicol cu formă perfect aerodinamică. Mai târziu, invenţia i-a fost recunoscută şi de către alte state. Maşina inginerului Aurel Persu se comporta excelent în mers, având un echilibru perfect şi putând lua viraje strânse chiar şi la 60 km/h.General Motor şi Ford şi-au manifestat interesul să cumpere brevetul, însă Aurel Persu i-a refuzat pentru că reprezentanţii acestor companii nu aveau intenţia să fabrice maşina şi să o pună în vânzare.
A fost al doilea soţ al Ioanei Cantacuzino, aceştia fiind căsătoriţi pentru scurt timp. Fiind un apropiat al familiei, a fost implicat ca inginer în activitatea Şcolii de aviaţie „Mircea Cantacuzino”.
Aurel Persu a fost conferenţial la Şcoala Politehnică, în prezent Universitatea Politehnica din Bucureşti, şi a deţinut funcţia de director general la fabrica de aeronave IAR. Braşov. În 1950, a ieşit la pensie, însă şi-a continuat activitatea la Institutul de Documentare Tehnică din Bucureşti. A încetat din viaţă în mai 1977 la Bucureşti.
Surse:
http://ro.wikipedia.org
http://www.promotor.ro